Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

donderdag 25 april 2013

Die goeie ouwe tante Pos


Eergisteren kregen wij een grote witte kaart van PostNL, Omdat het 22 april was, en mijn verjaardag, was mijn eerste reactie: "Dat is aardig, een felicitatie van van tante Pos". Toen ik begon te lezen, kwam ik weer snel met mijn beide voeten op de grond, want naast het [natuurlijk] oranje logo, stond in [natuurlijk] oranje letters het woord "Porto" en verder wisten ze mij te melden dat we onvoldoende gefrankeerde post hadden verstuurd of ontvangen. Of we maar even € 1.08 ! wilde betalen. Wauw, dat was schrikken. Vroeger hing er een dwangbevel aan je inkomende post en het was aan jou of je zo eerlijk was om ooit de benodigde postzegels naar de PTT te sturen. Stuurde je zelf ongefrankeerde post weg, hoorde je er nooit iets van of de ontvanger moest bij je komen klagen. Maar dit was andere koek.

Aangezien onze post-aktiviteiten heden ten dage [behalve met kerst] op de vingers van één hand te tellen zijn, kon ik me redelijk snel herinneren dat ik mijn neef twee dagen geleden een verjaardagskaart had gestuurd, maar hoewel mijn korte termijn geheugen me af en toe behoorlijk in de steek laat, herinnerde ik me precies dat ik daar een goede postzegel had opgeplakt.

Dus wat zou het in vredesnaam geweest zijn. Gelukkig is PostNL, het woord zegt het al, met zijn tijd meegegaan en stond er op de andere kant van de kaart een code, zodat je via "PostNL/betalen" de rekening kon voldoen. Toen ik op de site beland was, zag ik dat PostNL nog slimmer was dan ik ooit had kunnen denken. Behalve betalen kon ik via de code, ook zien welke post de boosdoener was. Een enveloppe gericht aan de voor ons alle bekende CAK met daaronder een Antwoordnummer was op de scan duidelijk te zien. Even duidelijk was in de linkerbovenhoek het postzegelblokje en de vermelding: "postzegels plakken niet nodig". te zien. Juist ja!

Na een flinke zoektocht op dezelfde site naar een contactformulier, heb ik maar even geschreven, dat er volgens mij iets was fout gegaan. En..... ere wie ere toekomt. Een dag later had ik al een mailtje met excuses, plus het verzoek om de kaart ONGEFRANKEERD terug te sturen met de vermelding van de hele affaire. Dan zou het geregeld zijn. Ben benieuwd !