Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

vrijdag 13 december 2013

Vrijdag de 13e

Ik had al tegen dochter Suzanne gezegd, ik ga door tot het gaatje. Nou dat gaatje komt nu dus denk ik aardig dichtbij. Het wordt nu toch echt een sport om het met mijn laptop van 6,5 jaar oud en Windows Vista het zo lang mogelijk uit te houden.


Niet bewust van komende problemen kwam ik thuis, zette de laptop aan en ging boodschappen opruimen. Dat opstarten lang kan duren was ik al aan gewend. Na 10 minuten constateer ik een zwart scherm met een witte pijl. [de muis]. Na nog eens 5 minuten; geen verandering. O jee, het einde??

2e poging: Startknop ingedruk en herstart.
Na 5 minuten verschijnt er een noodscherm waarin staat dat ik de beveilingsinstellingen moet aanpassen en dat ik internet wel kan vergeten. Dus heb ik de beveiligingsinstellingen omgezet naar een extern programma wat ikzelf beheer en de internetknop zijn nek omgedraaid.

3e poging: Er verschijnt een gedeelte van mijn bureaubladinstellingen. Kan wel vanalles doen maar internet werkt uiteraard niet. Bij het aanzetten van de internetverbinding gaat hij mijn wifi niet zoeken. Dus weer een herstart.

4e poging: Gewoon opgestart. Niets aan de hand, alles is weer normaal. Hahahaha schiet mij maar lek, snap er niets van. Maar ja een ding ging dus niet door. Lekker even rustig broodje eten, onder het genot van een filmpje. 

Geschreven en gepost op facebook: 13 december 2013.