Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

dinsdag 31 januari 2017

Paalwoningen

Om allerlei dingen eens lekker van mij af te schrijven heb ik een digi-dagboek opgezet. Korte stukjes tekst soms met foto`s, waarin ik alles schrijf wat op dat moment in mijn opkomt. De meesten publiceer ik hier op de space, maar soms zijn ze zo persoonlijk dat ik dat toch echt niet kan. Zo ook deze verschrikkelijke saaie zondagmiddag. Van de kant van mijn echtgenoot hoef ik ook geen afleiding te verwachten, want die zit gemiddeld zo`n vier a vijf uur met sport voor de tv. Dus wil ik echt niet stapelgek worden, dan moet ik wel een andere manier zoeken om mijn geest een beetje aan het werk te houden. Iedere keer in de auto stappen en een lekker stukje te gaan rijden is ook een optie om wat afleiding te hebben, maar dat kost met die dure benzine vandaag de dag een beetje teveel geld, dus gaan we maar schrijven. Onderwerpen genoeg. Om niet altijd te mopperen op hetgene wat me op dat moment dwars zit, pak ik vaak mijn fotofile. Die file bestaat uit duizenden ingescande foto`s uit mijn hele leven en dus herinneringen genoeg om eens een stukje aan te wijden. Zo ook deze foto`s. Ik heb een grote voorliefde voor geometrische vormen en deze foto`s zijn er een goed voorbeeld van. Ik vind ze nog steeds geweldig. Het wa s 30 januari 1987 en zeker 10 graden onder nul toen ik deze foto`s nam van de paalwoningen in Rotterdam. Het enige waar je aan kunt zien dat het zo koud was, is de extreem blauwe lucht, want het was schitterend weer. Trouwens maar goed dat ik toen nog geen digitale camera had, want ik ben er bijna zeker van dat de accu van dat ding het bij die temperatuur had laten afweten. Lang leve de hedendaagse techniek, maar die oude camera`s waren ook zo gek nog niet.


Geschreven: Opperdoes, zondag 23 oktober 2005
Dagtekening: 30 januari 1987