Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat op mijn drive, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Dus het zal wel weer een onvoorziene truc van Google zijn.
Ps-2: de bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012

maandag 27 februari 2017

Verhuisjournaal-2

27 februari 2017

Allereerst nog even terug naar gisteren. Voor het overnemen van verschillende spullen van de vorige bewoner, moest ik nog even naar de Wetering. Na het zetten van de benodigde handtekening, was ik in de gelegenheid vast wat bananendozen, die de vorige bewoneer zo vriendelijk was voor ons achter te laten, mee te nemen. Voor vandaag was het plan om zo langzamerhand maar eens te gaan inpakken. Helaas lag een grote fotocollage dwars. Deze plaat, vol met leuke foto`s van ons gezin, geplaatst in een passepartout met een heleboel cirkels, wilde ik zeker bewaren, maar dan wel in een Ikealijst, in plaats van zo`n zware en enge glazen wissellijst. Dat was leuk bedacht, maar toen ik hem probeerde op te pakken, vielen alle foto`s eraf. Het 30 jaar oude plakband had de geest gegeven. Verdorie, daar had ik niet op gerekend, hoewel ik, als ik er eens goed over nagedacht had, het wel had kunnen bedenken. Na een paar uurtjes mopperen, prutsen en nog eens mopperen, zat de heleboel weer redelijk zoals het moest zitten. Nu heb ik het met ducktape vastgezet, want dat zal me geen tweede keer overkomen. 

Na nog wat ruimen en acht dozen gevuld te hebben, vond ik het welletjes en ben lekker achter de laptop gekropen. Ik dacht te gaan hobbyen, maar dat viel anders. Dekker de verhuizer, die ons ook van Abcoude naar Bovenkarspel had gebracht, kwam met het bericht dat hij de hele maand maart vol zat of niet kon, dus paniekte ik lichtelijk. Dank zij de hulp van de meiden en fb is het opgelost. Dank, dank, dank. Woensdagmiddag komt Bert Ooms even een kijkje nemen en regelen we de boel hier thuis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen