Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat op mijn drive, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Dus het zal wel weer een onvoorziene truc van Google zijn.
Ps-2: de bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012

donderdag 16 maart 2017

Verhuisjournaal-10

16 maart 2017

[Zonder foto, dit keer, want ik maak al genoeg reclame!]
Zo er zijn alweer bijna twee dagen om, sinds ik het laatste journaaltje heb geschreven, de tijd vliegt echt en de verhuisdatum komt razendsnel dichterbij. Gisteren hebben we heerlijk rondgewandeld in Ikea en ik heb nog nooit zoveel uitgegeven daar. Ik kocht een tv-[laden]kast en 2 nacht[laden]kastjes van MALM en een eethoek met vier stoeltjes. Allemaal heerlijk licht en niet zo zwaar als dat eiken spul wat we hier in Opperdoes in de kamer hadden staan. Je kunt het mooi vinden of niet, hier vond ik het best wel op zijn plaats, gezien de historie van het pand [een stationswoning uit 1920], maar in een rijtjeswoning in Grootebroek past het beslist niet in de kamer. En passant kochten Suzanne en Ingrid ook nog meubilair, dus was het een uitgemaakte zaak, dat de complete aankoop zou moeten worden thuisbezorgd. Dat het allemaal zo snel zou gaan hadden we niet gedacht, dus wordt het morgen al posten op de Wetering. Hopelijk komen ze vanavond nog los met een exactere tijd, want een bezorgtijd van 8 tot 8 is wel erg ruim. De tijd zal het leren. Drie pleeborstels voor de somma van 99 ct. per stuk, de kussentjes voor mijn vier stoeltjes, twee afvalbakjes voor in de wc, en nog wat kleinere aankopen hebben we zelf maar meteen mee naar huis genomen.

Na twee kookplaatjes bij de Mediamarkt te hebben gekocht, reden we naar de Gamma voor muurverf. Ik was blij dat Suzanne erbij was, want het blik verf was niet te tillen. Gewapend met drie rollers, drie stelen voor de rollers, drie verfbakken, twee kwasten, afplaktape en dus die loeizware bus verf reden we naar de Wetering, waar we alles achterlieten voor de werkzaamheden as. zaterdag. Suzanne en Ingrid zijn experts in het Ikeakasten bouwen en Rob, Sandra, Sam en Silver gaan ons helpen met sauzen. Wauw !!

In de wetenschap, dat ik gisteren twee nachtkastjes heb gekocht, ben ik vanmorgen de oude maar eens gaan slopen. Dat gaat snel, een flinke trap op een cruciale plek, geeft echt wel het gewenste resultaat. De restanten belandden, zoals zoveel de laatste dagen, in de houtbak op het wegbrengstation van de HVC. Daarna heb ik het keukenblok leeggehaald. Op deze plek stonden de spullen, die ik dagelijks gebruik, dus wordt het voor de komende dagen, koken en eten klaarmaken vanuit een bananendoos. Verder ben voor mijn doen zeker, keihard aan de schoonmaak gegaan. De afzuigkap, alle zeiltjes, die dienden als kastpapier in de keukenkasten en de leeggehaalde kastjes en laden zelf, heb ik voor mijn doen, behoorlijk onder handen genomen. Hopelijk heb ik het een beetje goed gedaan, want voor wie mij een beetje kent, zal het geen verrassing zijn, dat ik me, met die aktiviteiten, behoorlijk uit mijn comfort-zone werd gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen