Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat op mijn drive, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Dus het zal wel weer een onvoorziene truc van Google zijn.
Ps-2: de bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012

zondag 19 maart 2017

Verhuisjournaal-13

19 maart 2017 [in bed om 8 uur `s morgens]

Op de valreep stuitte ik gisterenavond op een probleem, wat ik tot toen toe totaal over het hoofd had gezien. Ik had de keuken helemaal ingedeeld en was enthousiast toen me werd gewezen op de wasmachine-aansluiting in het schuurtje, zodat die niet in de keuken hoefde te staan. Zodoende kon ik de koelkast [met twee kookplaatjes, ter vervanging van mijn huidige inductie-kookplaat met vier "pitten"] aan de linker , en de vriezer [met de magnetron erop] aan rechter/raamkant van het aanrecht plaatsen . Aan de andere kant van de keuken zou ik dan, naast de keukenkast, OP het "oma-tafeltje" koffie en thee maken. De wasmachine kon, zoals ik al schreef, in het schuurtje, zonder iets erop, want als die gaat centrifugeren rammelt alles er toch weer af.

Gisterenavond zat ik in Grootebroek, moe maar blij aan, de toen nog voor het raam staande tafel, te genieten, hoe mooi het allemaal geworden was, dat het probleem mijn hoofd binnenkwam. Ik keek naar de ruimte rechts van het aanrecht (bij het raam) en ik realiseerde me ineens dat de verwarming wel heel ver op die plek onder het raam doorliep. Daar kon de koelkast, noch vriezer staan! De verwarmingsplaat zou zowat tegen de zijkant van de vriezer of koelkast komen te zitten. Oefff, wat nu? Dat is balen.


Na goed te hebben nagedacht en wat overleg met Suus en Ingrid ging ik naar bed met het plan de wasmachine en de vriezer maar om te wisselen. De kookplaatjes pasten gelukkig ook op het "oma-tafeltje" en de magnetron kon dan op de koelkast. Koffie/thee zetten moet dan maar op het aanrecht.

Vannacht om half vijf was ik wakker en natuurlijk gaan je gedachten dan weer naar de verhuizing. Ineens realiseerde ik me dat de kookplaatjes niet aan de andere kant van de keuken geplaatst konden worden, want de afzuiger zit aan de kant van het aanrecht. Oh s***, wat nu? Kookplaatjes en magnetron omwisselen? Nee, kan niet! De kookplaatjes op de koelkast plaatsen is geen probleem, maar de magnetron kan niet op het "oma-tafeltje". Veel te groot en te diep! En de magnetron op de vriezer in het schuurtje zag ik ook niet zitten. Zit ik dan met mijn bevroren bammetjes in de schuur. Nee hoor, geen denken aan!

Piekerend ben ik uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en zonder dat ik geplaagd werd door kookplaatjes en magnetron werd ik na een paar uur later weer wakker. Terwijl ik dit stukje op de tablet [nog in bed] lig te tikken, vraag ik me af, waarover ik me eigenlijk zo druk maak. Laat het allemaal maar bij plan B, dus de magnetron op de koelkast en de kookplaatjes op het tafeltje. De geurtjes moeten hun weg naar buiten zelf maar zoeken en mij met rust laten. En blijkt het na een een paar weken toch niet te voldoen, is het nog vroeg genoeg om er iets aan te doen.


19 maart 2017 [10 uur `s avonds]

Net voor ons ritje Ikea vanmiddag, omdat Suzanne zonodig een belangrijk snoer moest weggooien, kwam ik tot de ontdekking dat de kookplaatjes niet op het aangewezen tafeltje pasten. Het tafeltje was te klein en de kookplaatjes te groot. Dus...... als we toch naar Ikea gingen konden we meteen wel even naar een ander tafeltje kijken. Maar eenmaal gearriveerd, had ik genoeg van tafels, kookplaatjes, magnetrons, vriezers en koelkasten. Ik was het een beetje zat en om weer door die hele showroom boven te sjouwen, terwijl we voor de werkelijke boodschappen, alleen maar beneden moesten zijn, en heb ik voor de tweede keer de hele zaak uit mijn hoofd gebannen. We hebben lekker gesjopt, vonden wat we nodig hadden en zonder tafel, maar met allemaal leuke dingen zijn we na een paar uurtjes huiswaarts gekeerd. Thuisgekomen herinnerde ik me ineens, dat ik nog een oud tuintafeltje heb, dat nooit heeft buitengestaan. Wat blijkt, de kookplaatjes passen er precies op. Het is helaas niet zo mooi, en ook niet zo passend in de keuken, maar prima om de eerste tijd mee door te komen. Problem solved!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen