Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat op mijn drive, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Dus het zal wel weer een onvoorziene truc van Google zijn.
Ps-2: de bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012

vrijdag 3 maart 2017

Verhuisjournaal-4

3 maart 2017

Gisteren en vandaag eigenlijk meer buitenshuis bezig geweest. Dwz. behalve wat vervangende spullen kopen, ook de broodnodige boodschappen halen, want met al het geruim en "ge-inpak", zou ik bijna vergeten dat het gewone leven ook doorgaat. 

Allereerst ben ik op jacht geweest naar een kunststoffen gereedsschapskist. Die oude ijzeren bak was een aanslag op mijn leven, want hij was roestig en had trapsgewijs, drie etages bakken, die ongevraagd ineens in dicht klapten. De deksels van de bovenste bakken leken op platte ijzeren plaatjes, die aan de randen loeischerpt waren. Ik liep altijd al met een grote boog om dat ding heen en heb nu eindelijk mijn zin. Een normale bak, waar je veilig iets uit kunt halen. Verder vond ik vanmorgen [ook van ijzer] een soort laatjes bak voor spijkers en schroeven. Ik dacht dat ik dat ding allang weg had gedaan, maar tot mijn stomme verbazing stond het nog rustig op de zolder. Ook die moest eraan geloven. Het gaf een heerlijk geluid toen ik ze beiden bij de vuilstort in de container keilde. Helaas moet ik nu weer nog op zoek naar een bak, waar ik de resterende spijkers en schroeven in kan doen. De plastic zakjes, waarin ik ze zolang heb opgeborgen, zullen het denk ik ook niet lang uithouden. 

Het kopen van iets in zo`n bouwmarkt vind ik trouwens ook een crime. Die winkels hebben een enorme oppervlakte en aanbod van artikelen, dat het voor mij één groot onoverzichtelijk doolhof wordt. Ook op de bordjes, die aan het plafond hangen, waarop staat wat er beneden hen ligt, helpen niet echt. Ik had voor deze aankoop al dagen moed verzameld en toen ik dus uiteindelijk bij de Gamma in Grootebroek binnenstapte hoopte ik dat het mee zou vallen. Na alle gangetjes, behalve die van de tuin en de elektra te hebben doorgespeurd, vond ik niets wat leek op een gereedschapskist. Daar er ook in de wijde omtrek geen personeel te zien was, ben ik onverrichter zake de winkel maar weer uitgegaan. Bij de Karwei in Enkhuizen liep gelukkig wel iemand rond aan wie ik kon vragen, waar ze stonden en ik heb daar een prima gereedschapskist gekocht. Dus het is bewezen. Personeel in de winkel loont! Ook voor de spijker- en schroevenbak, die ik gezien heb toen ik daar was, ga ik daarheen. Dat scheelt me een hoop gezoek. 

Vanmiddag kwam eindelijk de mail van Ooms. De offerte voor de verhuizing is naar tevredenheid en ik heb meteen teruggemailed dat we hem accepteren. Dat is dus eindelijk helemaal rond. Op 21 maart, het begin van de lente is voor de laatste complete dag in Opperdoes, want op 22 maart vertrekken we met al ons hebben en houden naar Grootebroek. 

En dan tot slot nog even dit:.......
Ik liet zonet de afstandsbediening met veel lawaai op de grond kletteren, Ik legde hem gedachteloos op een tafel die er niet meer was. Hihihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten