Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat op mijn drive, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Dus het zal wel weer een onvoorziene truc van Google zijn.
Ps-2: de bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012

dinsdag 14 maart 2017

Verhuisjournaal-9

Oh ik ben blij. De kast is weg dus kunnen onze bedden in de slaapkamer. Jongens, wat zat dat ding me in de weg. Ik ben nu eenmaal een pietje precies, en ik wil echt niet alles laten aankomen op het laatste moment. Ook bestaat het plan om zaterdag de muren te gaan verven en dat gaat nogal gemakkelijk met zo`n grote kast die dan midden in de kamer geparkeerd zou moeten worden. Ingrid en Karel hebben die grote linnenkast samen uit elkaar gehaald en naar boven gebracht. Maar daar hield het niet mee op. Ze heeft hem met heel veel moeite weer bijna in elkaar gezet. Alleen de achterplaat moet nog vastgespijkerd worden en omdat de spijkertjes op waren, ligt hij nu, op zijn rug, boven te wachten op dit werk. Daarna blijft het hopen of hij er een beetje recht uit deze hele operatie komt, want toen hij vanmorgen even op de beentjes werd gezet, hing hij aardig uit het lood. Maar dat is dus van latere zorg. In ben al blij dat het zover is gekomen. Ingrid "Petje af, ik doe het je niet na"!


Maar dat is niet alles wat er is gedaan. Het wordt een heus kastenverhaal, want gisteren heeft Ingrid, ook samen met Karel en mij, de bruine kast naar de vuilstort gebracht. Ongelofelijk wat er in haar kleine citroentje Saxo past. Daar kunnen onze Suzuki`s niet tegenop. Dat was lachen. Op de deuren van die kast zaten nog al onze "windowsheets" van de engelse spoorwegen, dus kreeg de hele wegbrengactie een nostalgisch karakter. Die windowsheets zaten bij sommige treinen in de jaren `90 van de vorige eeuw op de ramen, om aan te geven wat op die rit de eindbestemming was van de trein. Ze werden dus maar 1x gebruikt en meestal kreeg ik van de conducteurs, na een vraag, wel toestemming om ze, als souvenir, eraf te halen. Daar we nogal wat treinreizen hebben gemaakt ontstond er een aardige verzameling, die eenmaal op de kastdeurtjes geplakt, behoorlijk is verschoten. Het was dus niet meer de moeite waard om ze eraf te halen en zo stond stond Karel, midden op het wegbrengstation, quasi een potje te janken, bij de kastdeur. Nu alle kasten weg.  of boven zijn, hoop ik dat voor ons de meest zware klussen zijn geklaard. De rest is aan de verhuizers volgende week. Ingrid, Suzanne en ik gaan morgen naar Ikea, want na heel veel weggedaan te hebben, zullen we toch nog wat vervanging moeten kopen.

En dan nog even dit..........
Ironisch??  Na een vol jaar ons een worst te hebben voorgehouden, dat er op de rotonde van de Almereweg een goedkoop Avia tankstation zou komen, zag ik vanmorgen op die plek voor het eerst een gravende shovel. Huh, gaan het er nu echt van komen?  Leuk hoor, net nu wij weggaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen