Weer Ziggo

Ohh, nee, hè. Ziggo een nieuwe plan gelanceerd om [zo zie ik dat] zijn klanten een beetje bij zich te houden, Dit vanwege het feit, dat deze waarschijnlijk bij bosjes overstappen naar de concurrenten, die op het moment wel heel actief bezig zijn, hun glasvezelkabel aan te prijzen.

Nee,..... zij gaan de straat gelukkig niet voor de derde keer openbreken, maar zij sturen mij, ongevraagd een nieuwe modem toe. Leuk gedacht natuurlijk en nog gratis ook, maar wie gaat dan allemaal weer aansluiten? Ja, precies, je raadt het al. Kon ik bij de vorige modem nog lekker meeliften op een gratis aansluiting van een monteur, nu ben ik toch echt de sjaak. "Het is in 15 minuten gepiept, staat er in de folder, met uitgebreide instructies, maar ik ken mezelf. Dat gaat hem niet worden.

Als het nou gewoon even de snoertjes verplaatsen was, zoals de folder in eerste instantie doet geloven, neeee.....voordat ik aan snoertjes kan gaan trekken, moet ik wel zeker zijn dat de backupfunctie van de netwerkinstellingen aan staat. Want anders zou ik ook nog eens alle instellingen kwijt zijn.

Dat werd dus mopperend zoeken naar een "backupfunctie-schuifje" wat wel of niet aan zou staan. Uiteindelijk vond een indicatie, dat deze functie niet aan stond, maar het schuifje was en bleef weg. Laat staan dat ik wist, hoe ik die backupfunctie zou kunnen aanzetten. Uiteindelijk heb ik met veel aversie [vanwege het kleine scherm waarop ik dan moet werken] mijn activiteiten, van de laptop naar de telefoon verplaatst, waarop het mogelijk was de geadviseerde app te installeren. Daar vond ik inderdaad een schuifje, dat werd begeleid door een totaal andere tekst, dan die erbij zou moeten staan [volgens de folder], maar omdat het het enige schuifje was, heb ik de gok genomen en hem aangezet. Gelukkig was het de goede.


Nu kon ik verder, maar niet voor lang. De volgende boobytrap was de aansluiting in de muur, want die is uit het jaar nul, dus correspondeert voor geen meter met degenen die worden getoond in de folder. En dan heb ik het nog niet gehad over mijn extra netwerkkabel die naar de tv gaat voor een beter verbinding, want over extra aansluitingen [behalve de telefoon], vind ik in de folder niets. Dat wordt dus echt chatten of bellen, want iemand laten komen zal ook wel niet gratis zijn. Verdorie, en dan ben ik nog aardig bij de tijd. Hoe doet iedereen dat nou. Even een nieuwe modem aansluiten werd vanmiddag, 2 uur mopperend zoeken naar een schuifje; 2 uur bezig zijn om het van me af te schrijven [wat lekker oplucht] en de rest van de problemen/werkzaamheden voor mij uit te schuiven naar morgen. Wat blijft is de gedachte: "Ben ik nou zo stom, of is het normaal dat iedereen dit tegenwoordig gewoon maar moet kunnen?"

3 juni 2025

Pffffff.......Kijk zo is het helemaal opgelost. Na weer een uur zoeken waaruit blijkt, dat Ziggo geen mogelijkheid meer gaf om te bellen, chatten of mail te sturen [het loopt zeker storm], was ik ten einde raad en heb ik mijn laatste redmiddel ingezet. Op de vaste telefoon [die ik nauwelijks versta, maar het moest maar even] heb ik een rechtstreeks nummer naar Ziggo. De eerste poging viel dood in het keuze menu, maar de tweede poging liep door als een zonnetje. Ik kreeg een mens aan de telefoon, die mij, heel relaxed aan een afspraak hielp op donderdagmiddag, zodat er iemand die modem komt omzetten. Pfffff...... weer een zorg minder.

8 juni 2025

Alles werkt weer als vanouds. Bedankt Ziggo, ik heb vaak op jullie gemopperd, maar dit is gelukkig heel goed opgelost.