Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

dinsdag 28 april 2020

Verjaardag

Toen ik vanmorgen wakker werd, was ik meteen scherp. "Oh, jee, het is mijn verjaardag vandaag. Een kroonjaar, ook dat nog!" Daarna dringt opeens de complete werkelijkheid anno 22 april 2020 weer tot mij door. "Oei, dat wordt dan een dag waarop ik mijn echtgenoot amper zal durven omhelzen, laat staan zoenen, onze [klein]kinderen zowat niet durf te ontvangen, mijn rijbewijs verloopt en er steeds meer berichten komen, dat ze onze pensioenen niet meer kunnen uitbetalen". Maar even zo goed, denk ik even later, grinnikend: "Het kan ook veel erger!. Gelukkig heeft het coronavirus mij er niet uitgepikt [afkloppen!!] en ben ik digitaal zeker zo slim als de gemiddelde computerverslaafde, waardoor het me aan afleiding en contacten absoluut niet ontbreekt. Dus ik zie de dag al helemaal voor mij. Een vluchtige- en afstandelijke knuffel van mijn echtgenoot en een "anderhalve-meter-afstand-felicitatie" of "elleboog-boks" van mijn kinderen. Dat is weer eens iets anders dan de verplichte drie zoenen, waar je de laatste jaren niet meer aan ontkwam. Maar okee, zeker geen klachten, want op mijn verzoek weliswaar apart, mogen ze hun jarige moeder toch nog komen bezoeken en dat is op andere plekken en landen wel anders. Verder moeten we helaas maar we even afzien van taart en verdere visite, maar dat halen we een andere keer wel in. Gelukkig heeft de overheid zich eindelijk gerealiseerd, dat ze zelf de veroorzakers zijn van de rijbewijsellende en mag ik, weliswaar met het rare gevoel dat ik iets doe wat niet mag, voorlopig doorrijden. En ja, die centen? Hopelijk loopt het daarmee niet zo`vaart. Het wordt dus zeker een zeer aparte dag, die ik niet gauw zal vergeten. Maar ach, wat geeft dat. We houden vol en gaan ervoor. Op naar de 100!".


Bovenstaande zette ik op 22 april om 7.00 uur `s morgens op mijn fb-tijdlijn en hoewel mijn verjaardagsmelding heb uitgezet, vond ik het in deze “Coronatijd” eigenlijk wel passend, om nu eens, als eerste, van mijn kant te laten weten hoe ik denk dat ik deze dag zal ervaren.
En inderdaad het werd een rare dag deze een rare tijd. Achteraf kwam ik er zelfs achter, dat wij, de regels wel heel vrijblijvend hebben toegepast. Vanwege onze leeftijd, mochten wij, hoewel we nog gewoon thuiswonen, ook geen bezoek ontvangen. Dat had ik toen [gelukkig] nog niet meegekregen en hebben zowel Suzanne als Ingrid, ons, weliswaar apart, een kort bezoekje gebracht. Natuurlijk hebben we daarbij alle veiligheidsmaatregelen nauwlettend in de gaten gehouden, zodat het, als ik al voorspelde een een afstandelijke felicitatie werd. Om toch verder nog iets feestelijks aan de dag toe te voegen, hebben we in de middag met z`n tweetje een schitterend rondje gemaakt, door de bollenvelden van Westfriesland. Terrasje pikken zat er helaas niet, dus was de enige optie een superijsje bij de MacDrive. Achteraf gezien ook niet slim, want [om veiligheidsredenen?-beetje vaag vond ik] mochten we niet stil blijven staan op de parkeerplaats om het even op te eten. Met een razende vaart racete ik dus de A7 op, sloeg af naar de N307 en dook Ridam in, om de auto even stil te zetten. Gelukkig was er nog wat ijs overgebleven, dat viel dus mee. Ach ja Corona hè, niets gaat meer, zoals het was, maar na 75 jaar op deze aardbol ben ik wel wat gewend.