Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

donderdag 11 juni 2020

Op zoek naar de dijk Edam-Hoorn

Gisterenmiddag in schitterend weer een rondrit gemaakt. Toen ik wegreed had ik nog geen flauw benul waar ik heen zou rijden, want ik had alle richtingen zo onderhand wel gehad. Wel zat ik een beetje te mopperen, dat mijn meest gebruikte excuus om even een ritje te maken, tw. een of ander onbelangrijk boodschapje, tijdens coronatijd is weggevallen. Maar ondanks dat, begon onderweg er in mijn hoofd een route te ontstaan. Eerst naar Middenbeemster, daar in het centrum linksaf, onder de A7 door en dwars door het centrum van Purmerend, waarna ik verdwaalde, omdat ik de weg door het Purmerbos niet kon vinden. Na bijna de helft van de buitenwijken van Purmerend te hebben gezien, zag ik, tot mijn verbazing, ineens de goede weg en reed door die smalle maar mooie weg door het Purmerbos en verder door de polder naar Edam.

Toen werd het spannend, want in de binnenstad van Edam was het wel even zoeken. In gedachte terugherleidend, van de vele keren dat ik de route al andersom had gereden, wist ik, dat ik de brede brug op het Damplein, waar je alleen te voet overheen kan, deze nu aan linkerkant zou moeten passeren. En zowaar, mijn interne radar werkte goed. Na her en der wat straatjes te zijn ingereden en hoeken omgeslagen, herkende ik de weg, en passeerde de bewuste brug aan de goede kant. Vlak daarna was het lachen. Op het smalle grachtje [Voorhaven] liepen twee obstinate eenden midden op de weg en ze waren beslist niet van plan het veld te ruimen voor dat grote ding wat een auto heet. Ik wachtte rustig af en ineens kwam daar een behulpzame meneer van een terrasje, die de eenden voor ons even voor on in de vijfde versnelling zette. Hij had net zo`n lol als wij en met een "Superbedankt!", reden we door. Nog nalachend, kwam ik tot de ontdekking, dat ik je juiste weg gevonden had, zodat we even later, langs de smalle dijk, richting Hoorn reden.