Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

zondag 23 mei 2021

Het merkwaardige jaar 2021 [mei]-2

[1e pinksterdag]

Nu we beiden de twee priksessies achter de rug hebben, zit ik even terug te lezen wat een ongelofelijk hectische periode het is geweest. Lange wachttijden aan de telefoon om een afspraak te maken; lange wachttijden voordat je eindelijk terecht kon; een afspraak die vanwege een storm ineens niet doorging, waardoor Karel weer onderaan in de afsprakenrij belandde; een ongelofelijk obstinatie echtgenoot, die midden in de nacht ineens uit bed kwam en zei, dat hij het vertikte om naar Den Helder te gaan, voor zijn eerste prik, en ikzelf, die heel erg in de stress zat, omdat ik niet samen met hem, dat verhipte ding mocht halen en nog langer moest wachten. Achteraf lijkt het allemaal toch heel snel te zijn gegaan en dat is natuurlijk zo, maar de traagheid, waarmee het vaccineren, vooral in het begin ging en de onzekerheid, wanneer ik dan eindelijk een oproep zou krijgen was slopend. Alles is, wat ons betreft, op zijn pootjes terecht gekomen, maar dat heeft wel bijna 3 maanden geduurd.

Ik het begin van de pandemie was ik best wel verlegen over het feit, dat jongeren zich [in mijn ogen] vanalles moesten ontzeggen om ons ouderen te beschermen, nu schaam ik me en ben boos op mijn leeftijdsgenoten, die zich [veilig voelend met twee injecties] zonder mondkapje in de supermarkt rondlopen en voor het gemak ook maar de anderhalve meter regel aan hun laars lappen. Dat vind ik op zijn zachts gezegd, wel erg kort door de bocht. Er zijn nog mensen genoeg, die met smart op hun vaccinaties zitten te wachten, dus het lijkt me niet meer dan normaal, om je nog gewoon aan de regels te houden. Ook al omdat het nog steeds niet echt duidelijk is of je [volledig gevaccineerd] corona niet kan overbrengen op je medemens.

En wat onszelf betreft. Een paar weken geleden, waren we even een ritje aan het maken, toen Karel ineens zei: "Het was toch wel gezellig zo, dat ritje naar Den Helder". Ik ontplofte zowat. Blijkbaar was hij de hele stennis die hij zo midden in de nacht had geschopt, vergeten. Dit keer had hij het geluk, dat ik achter het stuur zat en reed, want ik had hem wel kunnen wurgen. Mannen!!!!!!