Op deze blog schrijf ik allerlei stukjes uit mijn jeugd, gezin en andere zaken, die mij op dat moment bezig hielden.
Op mijn tweede blog heb ik mijn creativiteit los gelaten. Was het eerst borduren en breien, nu is het bijna alleen nog maar haken wat me heerlijk van de straat houdt.
Avalon`s creablog: http://avalon022.blogspot.com/

Vanaf 2005 hou ik een digidagboek bij. Ik heb hierin over vanalles geschreven. Soms schrijf ik drie stukjes in een week en soms duurt het maanden voordat ik weer inspiratie krijg om iets op te schrijven. Dat kan dus vanalles zijn, heel persoonlijke dingen, wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, herinneringen uit mijn jeugd en de tijd dat we met onze kinderen als gezinnetje samenwoonden, vakantie- of dagtripverhaaltjes, maar ook gekke, droevige of gewoon dagelijkse dingen die ik om mij heen registreer en waarover ik het leuk vind iets te schrijven. Alle verhaaltjes staan sowieso in pdf formaat ergens prive op laptop of externe schijf, maar ik heb besloten om zo langzamerhand alle verhaaltjes alsnog te publiceren op deze blog. Veel leesplezier.

Ps-1. Al bladerend door de onderwerpen zie ik nu [1-8-2013] dat het een rommeltje is geworden met de lettertypes en grootte van letters. Hoe dat komt weet ik niet. Wel weet ik dat ik ze zo niet gepost heb. Nu [26-2-2021] is het nog steeds niet veel beter. Het is jammer, dat ik niet meer grip heb op de lay-out van de stukjes. Maar goed, ik heb me helaas te houden aan de beperkte mogelijkheden. Het zij het zo, maar een rommeltje blijft het.

Ps-2. De bovenstaande foto is door mij genomen in een goddelijk rustige omgeving in de buurt van Säffle [Midden Zweden] in juni 2012.

zondag 27 juni 2021

Begin van het einde?


Oh, zou het? Het was vandaag bijna als vanouds. Ik zag het al toen ik Medemblik in kwam rijden. Een overbevolkt zebrapad en mensen die zich verzamelden bij het station van de stoomtram. Wat had ik [en zeker niet alleen ik] dat gemist. Eindelijk zag ik de tram weer op zijn vertrouwde plek in Medemblik aan het perron en eindelijk kon Karel weer eens mee. Na even in het restauratierijtuig met Ingrid te hebben bijgebabbeld, stapte ik af en keek hoe de tram, weer richting Hoorn vertrok. Toen ik de parkeerplaats verliet, reed ik door een heel drukbevolkte Nieuwstraat, vol met terrassen, die meer dan goed bezet waren. Ik wist niet wat me overkwam, het leek zo onwerkelijk, na die coronatijd, maar na even in mijn arm te hebben geknepen, begreep ik me dat het echt was. Super gewoon! Ook zag ik dat de buitenlanders schoorvoetend weer deze kant op komen, gezien de aanwezigheid van weer wat witte nummerplaten met een "D" erop.

Karel zou met Ingrid meekomen naar huis, dus had ik daar heerlijk, even geen omkijken naar en kon ik heerlijk alleen met een slingerende omweg naar huis. Het was schitterend weer en na die ervaring in de Nieuwstraat leek het of er een soort bevrijding in de lucht hing. Ik voelde het gewoon, die beklemming was weg, hoewel dat in de polder natuurlijk niet echt te merken was. Maar in de dorpen wel. Daar zag ik voor het eerst, weer opvallend veel mensen op straat. Waar een terrasje gemaakt kon worden, was er ook eentje en overal zaten wel mensen bij elkaar. In Oosterblokker vierde men een alternatieve kermis. Ik bleef steken achter een draaiorgel op een kar en het was er met een fikse groep mensen een heel gezellige boel. Maar wat me het meeste trof, was wel het enorme aantal fietsen bij "De Paus" in Lutjebroek. Honderden fietsen stonden daar, net als vanouds, overal waar ze maar neergezet konden worden; de trottoirs en plaatsjes stonden vol. Toen wist ik het zeker. Dat lijkt toch echt op het begin van "het einde van het coronatijdperk".

En nu, terwijl ik, nu dit stukje zit te tikken, denk ik ineens, "Zou het niet mooi zijn, als dit stukje het laatste is, wat ik voor mijn "Merkwaardige [corona]jaren dagboek" geschreven heb?". Of het zo mag zijn, weet natuurlijk geen mens, maar ik wil nu even niet denken over de herfst en een mogelijke vierde golf. Eerst maar eens de zomer....... en genieten!